praktische communicatietips voor professionelen
Beschrijving
DVL134-OD - Volgens het VvE meldpunt zijn 76% van de respondenten ontevreden over hun gebouw beheerder. 1 keer op 5 gaat de ontevredenheid over de slechte communicatie. In deze opleiding worden tal van middelen aangeleverd om die communicatie te verbeteren. De docent heeft het over een aantal essentiële skills en noodzakelijke vaardigheden. De toepassing is gericht op de professionele werkvloer.
DOELGROEP:
Syndici en Immo makelaars en hun personeel.
DOELSTELLING:
Efficiëntie in het werk verbeteren door communicatie te verbeteren.Diverse tips voor verbetering van de professionele communicatie aanleren.
INHOUD:
Bespreking resultaten onderzoek Vereniging Eigen Huis (Nl)Essentiële skills voor 2025SoftskillsWaarom communiceren we?Schaalniveaus van communicatieModel van MehabrianHeldere taalNon-verbale communicatieVerbindende communicatieAuthentieke communicatieGroepsdynamiekDe 10 geboden voor betere managementcommunicatieDe kernkwadrantenCommuniceren met ouderenCommuniceren met ChatGptVoor wie meer wil
VORM: Live Webinar / on demand.
DE OPLEIDING HEEFT BETREKKING OP:Algemene werkomstandigheden, communicatie, klantgerichtheid.
PLANNING: 1 sessie van 3 uur
AANTAL PUNTENFSMA punten verzekeringen: 3FSMA punten bank: 3ITAA opleidingspunten: 3, categorie A voor het live webinar, categorie B voor de on demand versie.OVB opleidingspunten: 3 punten
DOCENT: Tom Vandermeersch met introductie door Luc Devlamynck
SYLLABUS: kopie van de slides.
VEREISTE BASISKENNIS: niet noodzakelijk.
VKS NIVEAU: 6
Voor meer uitleg over de VKS structuur (Vlaamse Kwalificatie Structuur)zie https://vlaamsekwalificatiestructuur.be/wat-is-vks/kwalificatieniveaus/