Dit nieuws is 8 jaar oud en is mogelijk niet meer actueel. Consulteer het nieuwsoverzicht voor up-to-date nieuws.

Terug naar het overzicht

Je BIV-account: Gegevens up-to-date houden

woensdag 30 maart 2016

Mensen die aan het bespreken zijn
©BIV

Heb je ‘t al ontdekt? De voordelen van je BIV-account

Dat het ontzettend belangrijk is om je persoonlijke en zakelijke gegevens tijdig te updaten wanneer deze wijzigen, hoeft geen verder betoog:

  • zo komt de BIV-briefwisseling op het juiste adres;
  • jouw exemplaar van BIV-News ontvangen;
  • tijdig geïnformeerd worden over belangrijke aankondigingen;
  • met je juiste gegevens op de lijst van erkende vastgoedmakelaars staan;
  • je correcte zakelijke gegevens publiceren op www.biv.be zodat je eenvoudig te vinden bent via onze zoekmachine (en via Google!);

Precies daarom hebben we ervoor gezorgd dat je zo eenvoudig mogelijk wijzigingen zelf kan doorvoeren. Gedaan met mails sturen naar info@biv.be of met het telefonisch dicteren van wijzigingen. Via je account werk je je gegevens in een vingerknip bij. Deze week leggen we uit hoe het werkt.

Log in en klik op “Mijn gegevens” (pijl 1 in de figuur hieronder) om je gegevens te consulteren. Klik op “Aanpassen” om wijzigingen aan te brengen.

Opgelet: om te vermijden dat wijzigingen aan je gegevens per ongeluk foutief worden opgeslagen, zal een BIV-medewerker steeds je gegevens nakijken en al dan niet bevestigen. Als je een wijziging hebt aangebracht en doorgegeven, zal je, tot dit gebeurd is, een melding “Adresaanpassing in aanvraag“ zien staan (2).

Ook belangrijk: als je je primaire e-mailadres (3) wijzigt, zal je eerst een bevestigingsmail krijgen zodat je kan verifiëren of je het juiste e-mailadres hebt ingevoerd. We raden ten stelligste aan om je account te koppelen aan je persoonlijke privé-mailbox en geen info@, kantoor@ of mail@ in te voeren. Je zal na verloop van tijd immers meer en meer aan jou persoonlijk gerichte communicatie ontvangen op dit primaire e-mailadres. Als je hier ooit geen toegang meer toe hebt, bijvoorbeeld omdat je kantoor van naam verandert, of omdat je niet meer actief bent binnen je kantoor, kan je een vergeten wachtwoord van je account niet meer recupereren, met alle gevolgen van dien!

Heb je je BIV-account nog niet geactiveerd, dan moet je eerst even passeren via www.biv.be/activeer. Na afronding van de activatieprocedure (dit neemt maar een minuutje in beslag), kan je inloggen. Eénmaal ingelogd, heb je enkele handige functies ter beschikking en ben je er als eerste bij wanneer er nieuwe functies bijkomen.

Nieuwstags