Terug naar het overzicht

Heb jij de tweestapsverificatie al geactiveerd?

woensdag 10 december 2025

twee factor

De functionaliteiten om tweestapsverificatie in jouw persoonlijk account te activeren zijn sinds 1 september beschikbaar. Op dit moment hebben al 1.384 leden de activatie in hun account geregeld. We maken van de gelegenheid gebruik om enkele belangrijke zaken te herhalen en om je bij deze procedure te helpen.

Waar vind ik de 6-cijferige code?

De code is beschikbaar via de gebruikte authenticatie-app (nadat je de QR-code op het scherm hebt gescand, wordt er een 6-cijferige code gegenereerd in jouw app) of via jouw e-mailadres (waar de 6-cijferige code naartoe wordt gestuurd).

Waar moet ik de 6-cijferige code invoeren?

Deze code moet rechtstreeks in jouw persoonlijk account worden ingevoerd. Let wel: om veiligheidsredenen blijft deze code slechts enkele seconden geldig. Voer ze dus snel in, zoniet moet je een nieuwe code gebruiken die opnieuw wordt gegenereerd in de app of die opnieuw naar je mailadres wordt gestuurd.

Naar welk e-mailadres?

De 6-cijferige code wordt verzonden naar het e-mailadres dat in jouw persoonlijk account staat vermeld. Zorg ervoor dat dit adres klopt en vooral dat het geen “info@”-adres is. Je kan zelf de nodige wijzigingen aanbrengen in jouw persoonlijk account.

Ter herinnering: tweestapsverificatie is verplicht voor software die gevoelige gegevens verwerkt, waaronder de persoonlijke accounts van onze leden. Op dit moment kan je nog steeds inloggen op jouw persoonlijk account zonder deze dubbele authenticatie. Vanaf april 2026 wordt deze echter verplicht. Bekijk onze korte uitlegvideo. Heb je nog vragen, dan helpen we je graag verder via e-mail (info@biv.be) of telefonisch (02 505 38 50).